Два дні, що завершували Великодній тиждень у християн східного обряду - 25 і 26 квітня, - ознаменувались вельми незвичною подією для львів'ян усіх конфесій: у Львівській римо-католицькій катедрі відбулась місцева прем'єра кантати "До Богородиці" та ораторії "Милосердя Боже" сучасного польського композитора Збігнєва Малковича на тексти о. Матеуша Єжа та св. Фаустини Ковальської.
У цій концертній програмі не було б нічого незвичного, якби обидва твори не були витримані у стилі поп-музики. Консервативна львівська публіка спочатку була дещо здивована, оскільки такі імпрези більше характерні для протестантської культури, для західних релігійних зібрань - в нашому місті подібні релігійно-мистецькі форми поки що не надто часто практикуються. Але твори Малковича та їх фахова інтерпретація довели, що сакральне мистецтво може реагувати на виклики сьогодення і навіть існувати в актуальних музичних трендах. Головне, щоб це було художньо переконливо і талановито. Застосувавши традиції американських духовних пісень госпелс та інші фольклорно-духовні традиції Сходу і Заходу й водночас апелюючи до барокових джерел духовної музики, Малкович створив своє музично-релігійне дійство на межі академічної традиції і перформенсу, джазової і поп-манери.
Окремої згадки вартують виконавці, оскільки масштабність задуму вимагала залучення солістів, хору - мішаного і дитячого та оркестру. Тож виконавський склад став прекрасним взірцем єднання польських і українських музикантів і ще раз підтвердив відому максиму, що мистецтво існує поза будь-якими кордонами.
Улюбленець львівських меломанів, оркестр "Академія" ЛНМА ім. М. Лисенка (художні керівники М. Скорик та А. Микитка), хор "Ехо" львівського Польського товариства (художній керівник Е. Куц) цілком добре порозумілись з Ансамблем духовної музики "Люмен", яким керує сам польський композитор, з хором "Лехіці" з Грубешова та з польськими солістами Маженою і Олександрою Малкович, Янушем Шромом і Даріушем Токарським.
Диригував обома творами Едвард Куц. Загалом можна відзначити достойний рівень виконання і серед багатьох приємних і зворушливих епізодів звучання кантати і ораторії виділити надзвичайно цікавий і багатий тембр та артистичну експресію Януша Шрома - чудового джазового вокаліста |