Меню сайта
Форма входа
Календарь новостей
«  Квітень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Поиск
Victor Kaminsky Понеділок, 29.04.2024, 06:35
Приветствую Вас Гость | RSS
 
 
Головна » 2009 » Квітень » 27 » “Два дні і дві ночі” з прелюдіями
“Два дні і дві ночі” з прелюдіями
21:21
Фестиваль сучасної музики в Одесі відзначив ювілей 

26.04.2009

Сьогодні, а точніше - у ніч проти неділі, завершується одна із найбільших щорічних музичних подій в Україні - міжнародний фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики" в Одесі. 


Заснований п'ятнадцять років тому Асоціацією нової музики, цей проект майже одразу здобув визнання далеко за межами України як один із найбільш потужних і водночас оригінальних, нестандартних заходів, що репрезентував найширший спектр сучасного музичного мистецтва. Адже впродовж сорока восьми годин майже в режимі нон-стоп, і вдень, й уночі тут можна було почути реномованих виконавців з усього світу: відбувалися світові прем'єри, звучали твори і метрів сучасної музики, і композиторів-дебютантів. 

Ювілейний, п'ятнадцятий фестиваль, що триває в Одесі з 24 по 26 квітня, розширив і часові, і жанрові рамки. За словами невтомного промоутера "Двох днів, двох ночей", відомої української композиторки Кармели Цепколенко, чи не вперше на фестивалі виступили не лише солісти та камерні колективи, але й оркестри. А прелюдії до основної програми зазвучали ще з 22 квітня. Саме цей день повністю присвятили музиці видатного композитора сучасності Мирослава Скорика, який минулого року відзначив сімдесятирічний ювілей. Репрезентував твори свого земляка в Одесі потужний львівський "десант", а основною тематичною лінією стала скрипкова музика Мирослава Скорика. 

У камерній програмі, яку на сцені Великого залу Одеської музичної академії ім. А.Нежданової представили Лідія Шутко (скрипка) та Олександр Козаренко (фортепіано), прозвучали дві скрипкові сонати, а також п'єси, перекладені для скрипки і фортепіано. Схоже, сама атмосфера приморського міста - сонячна та емоційна - нагородила особливим натхненням і відомих виконавців. Добре знаний нашим слухачам дует знакової львівської скрипальки та її акомпаніатора, відомого не лише як піаніст, але й музикознавець та композитор (до речі, учень М.Скорика), неабияк захопив темпераментну одеську публіку. А масштабним завершенням "дня Скорика" став вечір скрипкових концертів на сцені Одеської філармонії. Цей проект, ініційований ректором Львівської національної академії ім. М.Лисенка професором Ігорем Пилатюком за участі учнів його класу львів'янам уже теж знайомий. П'ять концертів для скрипки з оркестром - п'ять важливих віх у стилістичних пошуках М.Скорика, разом представлених у програмі, справляють враження "довколасвітньої" подорожі: подорожі у світ одного композитора, такого різного в етапах своєї творчості. Для одеських слухачів справжнім відкриттям став не лише цей музичний світ, але й той рівень, на якому провели їх по ньому зовсім молоді львівські солісти Марія Ткачик, Оксана Гаргай, Василь Заціха, Марта Бура та Назарій Пилатюк, продемонструвавши технічну досконалість і велику виконавську зрілість. Дуже вдало показав себе й оркестр оперної студії Львівської музичної академії під батутою Ігоря Пилатюка. Львів'янам, присутнім у залі в якості слухачів (у тому числі, й кореспоненту "Пошти"), було приємно почути чимало схвальних відгуків на адресу свого "музичного десанту" від численних зарубіжних гостей фестивалю. 

А унікальною прелюдією наступного дня став концерт Одеського філармонійного оркестру (диригент Хобарт Ерл), у якому солювала Лідія Кавіна - єдина спадкоємиця й онучата племінниця винахідника першого в історії електронного інструмента "терменвокс" Льва Термена (докладнішу розмову із виконавицею читайте в наступних числах "Пошти"). 

Сам фестиваль стартував 24 квітня також уже знайомою львів'янам програмою польського оркестру "Sinfonia Iuventus" під батутою Романа Реваковича, що за кілька днів до подорожі в Одесу представляв твори молодих українських композиторів - стипендіатів польської програми "Gaude Polonia" й у Львові. Не менш вагомою подією "великого відкриття" фестивалю був концерт китайсько-німецького дуету "Шовковий шлях" та ансамблю перкусії Фрайбурзького музичного університету (Німеччина), керованого Бернгардом Вульфом. Він уже багато років є і президентом фестивалю "Два дні і дві ночі нової музики" в Одесі. 

"Цей фестиваль збагатив музичний світ. Завдяки йому виникли схожі заходи й в інших країнах, передовсім азійських, - поділився Бернгард Вульф із "Поштою". - Його концепція важлива власне не однією лінією, а представленим стилістичним багатоманіттям". 

І справді, навіть від своїх українських "колег" - фестивалів на кшталт "Київ-мьюзик-фест" чи львівських "Контрастів" - одеський відрізняється щонайширшим спектром стилів і напрямів, відсутністю строгого академізму. Тут завжди (а цього року - особливо) можна почути етнічні та джазові програми. Китайські, корейські народні інструменти, монгольський традиційний спів, танець, перформенс, моновистави одного виконавця "Соло-соліссімо" і "Дуелі" дуетів... Як слушно зауважив директор фестивалю Олександр Перепелиця, "Два дні і дві ночі" - це суцільне дійство, яке не можна розділяти на окремі концерти, а сприймати слід лише в єдності. Від початку до кінця. З ранку до ночі. Чи не тому публіки на фестивалі не бракує ані о четвертій годині дня, ані о четвертій над ранком? 

Одеса - Львів

Просмотров: 865 | Добавил: viktor-kaminsky | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Міні-чат
300
Друзья сайта
          КОНВЕРТЕР ВАЛЮТ
          ПЕРЕКЛАДАЧ ОНЛАЙН
          Счётчик MyCounter
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Viktor Kaminsky © 2024